Ved at blive ramt
Tor-Bjørn Kyrkjebø arbejder som lastbilchaufør. Han kører for Transferd AS og var ude på vejene i sommers.
Da den professionelle chauffør kom til Herad, syd for Gol, måtte han stoppe bag en bus, der skulle sætte skolebørn af.
Tor-Bjørn ser, at fem børn forlader bussen, hvoraf to vil krydse vejen bag bussen. Det, som børnene ikke har set, er en bil, der kommer lige mod dem…
Det er et grusomt klip, der minder os alle om, hvorfor man skal være utroligt opmærksom i trafikken!
Til NRK fortæller Tor-Bjørn Kyrkjebø, at pulsen begyndte at stige. Han forestillede sig, hvad der kunne være sket af grusomme ting, mens han blinkede med lysene.
Desuden siger han:
– Jeg så hvad der skete, men kunne ikke gøre meget. Jeg kiggede over og så, at her kom en lastbil med stor fart.
Chaufføren når mirakuløst at se dem komme over vejen. Han bremser derfor på rekordtid og stopper lige foran drengen.
Tor-Bjørn Kyrkjebø har et kamera i sin bil, der filmede hele episoden.
Du kan se det skræmmende klip nedenfor, DEL det yderligere for at minde os om hvor vigtigt det er med FULD fokus i trafikken!
Læs også: “Den rødhåret prøver med en neglefil”
Start reklamen for at se videoen





