Et chok
Den berømte forsker Sergey Gashchak har i mange år forsket på Tjernobylområdet og er blevet en af verdens førende eksperter inden for planter og dyr i området.
For bedre at forstå, hvordan naturen har udviklet sig i dette område, satte han flere skjulte kameraer i skoven.
Resultatet?
CHOKERENDE!
Da Tjernobyl-katastrofen tvang befolkningen til at forlade området for 31 år siden, begyndte naturen langsomt men sikkert at overtage omgivelserne.
Sergeys billeder dokumenterede, at et meget rigt dyreliv har udviklet sig i området siden da. Og da der ikke er nogen mennesker der, har der været flere meget sjældne og truede dyrearter der for at skabe et sikkert hjem.
For eksempel har en sort stork bosat sig her, selvom den er næsten umulig at finde i resten af landet.
Men det var billedet af et bestemt dyr, der chokerede forskeren mest: En stor bjørn blev fanget på kameraet – et dyr, der ikke er blevet observeret i området i over 100 år, er nu tilbage!
Selv verdens sidste vilde heste har fundet deres nye hjem her. Przewalsky-hesten er utroligt sjælden og er alvorligt truet af udryddelse – men her kan man tydeligt se en stor flok af dem med føl!
Se videoen nedenfor for at se flere fantastiske billeder fra kameraet og DEL dette med dine venner på Facebook!
Læs også: “Hvad skete der så?”
Start reklamen for at se videoen





