Vand på flaske
Vand er absolut nødvendigt for os mennesker. I Danmark er vi så velsignede, at vi kan drikke rent vand direkte fra hanen.
Ikke desto mindre sælger producenterne MILLIONER af flaskevand hvert år, men hvorfor?
At købe flaskevand i butikken er faktisk spild af tid. Her er nogle gode grunde til at du bør tænke over det næste gang du vil købe en flaske vand.
Marketing snyder dig til at købe flaskevand
I bogen Drikkevand: En historie indrømmer Kim Jeffrey, at folk i begyndelsen ikke ville købe vand. De fleste mente, at det var en dum tanke at betale for noget, der er gratis. Perrier fik derefter en ide at markedsføre flaskevand som et status symbol, hvilket resulterede i et utroligt salg og det var starten på, hvorfor folk begyndte at købe flaskevand.
Siden da er dette blevet omtalt som det ældgamle PR-stunt. Ved hjælp af fancy emballage og markedsføring, var du i stand til at sælge en gratis vare dyrt.
Vandhanen er bedre
¨En undersøgelse viste, at en flaske vand faktisk indeholdte flere bakterier end de offentlige toiletter på Stockholms centralstation. Hvis dette vand kom fra hanen, ville det have været klassificeret som dårlig kvalitet. Vand, der er blevet aftappet og sendt til butikken, er allerede flere dage eller uger gammelt, når du drikker det. Så hjælper det ikke så meget, at det er blevet opbevaret hundreder af år i en gletscher.
Nu har du nogle meget gode grunde til at tænke dig om, før du køber din næste flaske vand.
Del venligst oplysningerne yderligere, så flere mennesker kan ændre deres holdning til dette.
Læs også: “Hvorfor står der Wendy!”
Start reklamen for at se videoen





