80.000 underskrifter
Labradorerne Lotus, Zuri, Luna, Mimosa, Venus og Milia blev aflivet i denne uge.
Nu sørger dyreelskere over hele Skandinavien.
Den svenske hjemmeside GP skriver, at de seks hunde er blevet brugt som eksperimentelle hunde på Göteborgs Universitet, blandt andet for at undersøge tandimplantater.
I januar lancerede organisationen Djurrichtsalliansen en anmodning om at få universitetet til at afslutte forsøgene på dyr.
84.000 mennesker tilmeldte sig kampagnen, og dyreorganisationen håbede, at hundene ville overleve. Det var ikke tilfældet.
En talsmand for organisationen, Malin Gustafsson, var positiv:
https://www.instagram.com/p/BubfnrXh_ZD/?utm_source=ig_embed
– Vi er taknemmelige for, at de accepterede vores underskrifter og ser frem til en dialog. Vi håber på en beslutning, som lader hundene leve, sagde hun tidligere.
Nu har Djursetalliansen udgivet et indlæg til minde om de seks hunde på Instagram, hvor de skriver:
Göteborgs Universitet har ret til at holde disse seks hunde i et laboratorium for at udsætte dem for forsøg. Hundene har aldrig fået det liv, som en hund fortjener.
Endelig havde universitetet et valg – at lade hundene leve eller dø – og de har valgt at aflive dem…
Hvad mener du om denne episode? Du må meget gerne fortælle os om din mening i kommentarfeltet.
Læs også: “Er det dig eller mig der kører?”
Start reklamen for at se videoen





