Er du opmærksom?
Hunden Ruby spiste to stykker brownies, der indeholdte sødestoffet xylitol. Ejeren vidste ikke, at stoffet er giftigt for hunde.
Xylitol er så giftigt for hunde, at det kan føre til lavt blodsukker med efterfølgende anfald, leversygdom og i værste fald døden.
Kun 36 timer efter, at Ruby havde spist kagestykkerne, blev hun syg. Otte dage senere døde hun. Derefter havde ejeren, Kate Chacksfield, brugt 10.000 £ på at forsøge at redde deres bedste ven…
Ønsker hun vidste det
“Jeg lavede brownies med xylitol for at reducere mængden af sukker i kagen. Men mens jeg var ude, formåede Ruby at komme ind i køkkenet og spise et par stykker. Først var der ingen advarselssignaler, og det var ikke før et par dage senere, at hun begyndte at blive alvorligt syg og jeg tog hende til dyrlægen. Jeg anede ikke, hvor alvorligt det var for hunde at spise sødestoffer, “sagde Kate og siger hun ønsker, at hun havde taget Ruby til dyrlægen tidligere.
“Vi troede, hun havde spist noget, hun ikke kunne tåle i parken eller sådan noget. Tanken om brownies slog mig slet ikke, “siger hun.

Vil advare andre
Nu ønsker Kate at advare andre hundeejere.
“Jeg opfordrer virkelig andre hundeejere til at gøre sig bekendt med farerne ved xylitol, og at de straks tager deres kæledyr til dyrlægen, hvis de ved et uheld får det i sig selv, det kan betyde liv eller død” , Siger Kate.
Del med andre hundeejere!
Læs også: “Hvad er det for et nummer!”
Start reklamen for at se videoen






