Et vigtigt budskab
December er en smuk måned hvor børn og voksne virkeligt kan hygge sig og intet er så hyggeligt som julestemningen i december.
Men samtidig med at sneen falder og mørket er der længere, så er der fare for enhver, der går på vejen. Hvis du ikke bruger reflekser, er du næsten umulig at se for en chauffør.
Den svenske buschauffør Kristin fortæller i et indlæg, hvor vigtigt det kan være.
Dette skriver hun i sit vigtige indlæg:
H
“Hej alle
Med dette indlæg vil jeg gerne nå folk, som befinder sig i trafikken.
Der er næppe nogen, der ikke har registreret, at det er mørkt om morgenen. Der er selvfølgelig gadelys på nogle af strækninger, men det kan ofte kun narre bilisterne. Det er sjældent så lyst som vi tror.
I morges da jeg kørte ud for at hente børn vidste jeg, at det var det rene held, at jeg vidste, hvor de fleste mennesker normalt står. Næsten ingen af børnene i en til sidst fuld bus, brugte reflekser eller en slags lys til at vise bilister, hvor de befandt sig på vejen.
Det er ret ærgerligt at se dette.
I morgen kan det være glat og måske er der en chauffør, der ikke kører strækningen så ofte som mig. Det er muligt at udover at misse bussen, så kan du blive påkørt.
Kan vi ikke blive enige om her og nu, at alle store og små børn, bruger reflekser.
Vi buschauffører er bekymret for dig og dine børn.”
Beskeden fra Kristin er så simpel, men så vigtig!
Pas på dig selv og børnene i trafikken – Del gerne dette så flere bliver opmærksomme.
Læs også: “Hvorfor går i ikke ind?”
Start reklamen for at se videoen






