Dyrplageri på studietur
Hvis der er noget vi bare ikke kan tolerere, så er det dyrplageri. Disse mennesker går til angreb på uskyldige dyr, som ikke har gjort noget forkert, og tager deres egen aggression og ondskab ud på dem – af og til med døden til følge.
Denne sag om dyrplageri har vækket stærke følelser i samfundet.
Tre drenge mellem 16 og 17 år er anklaget for at dræbe en svane med sten under en skoletur i Italien.
Ifølge italienske medier havde eleverne taget en tur langs havet, og der var en svane, der havde pustet sig op og skreget imod dem.
Så svarede drengene tilbage ved at kaste sten på den. Svanen forsøgte at flygte tilbage til havet, men eleverne fortsatte med at kaste efter den – indtil den døde af skaderne.
Nu har hændelsen skabt alvorlige konsekvenser for eleverne. Ladelund Efterskole har besluttede at smide dem ud af skolen. Efterskole er en frivillig skoleform, der kommer efter obligatorisk uddannelse og frivillig videreuddannelse.
“Vi har gennemført samarbejdet med de tre studerende på skolen. De er ikke længere velkommen her. Drengene blev opfordret i Italien til at kontakte en advokat, da de kom tilbage. Hvad der vil ske med drengene, kan nu være mellem drengene og deres forældre, “siger Steffen Bendix Pedersen, rektor hos Ladelund.
Men det er ikke alt. Drengene risikerer også 2 års fængsel!
Det bliver den italienske ungdomsdomstol, der skal håndtere sagen om de tre danskere, men man kan ikke straffes, før man er 18 i Italien.
Straffen for at dræbe et dyr er mellem fire måneder og to år.
Hvad synes du – gjorde skolen det rigtige ved at smide drengene ud af skolen? Du er velkommen til at skrive i kommentarfeltet og del gerne historien med dine venner på Facebook!
Læs også: “Skal det være en guldvask?”
Start reklamen for at se videoen





